Regulamin ERLI Campaigns
Ten regulamin obowiązywał od 21.06.2022 do 28.08.2022. Jego najnowsza wersja znajduje się tutaj.
Artykuł 1. Definicje
- Regulamin - oznacza niniejszy Regulamin ERLI Campaigns, określający zasady świadczenia Usługi ERLI Campaigns przez Administratora.
- Regulamin dla Sprzedających – regulamin określający zasady i warunki korzystania przez Sprzedających z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Administratora w ramach ERLI.pl, dostępny pod adresem: https://erli.pl/regulaminy/sprzedawcy
- Regulamin Konta ERLI Shop – regulamin określający zasady i warunki korzystania z Konta ERLI Shop, dostępny pod adresem: https://erli.pl/regulaminy
- Administrator – ERLI spółka akcyjna z siedzibą w Poznaniu 60-247, ul. Nehringa 8/6 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000939148, posiadająca NIP 7792533602, kapitał zakładowy 100 000,00 zł.
- ERLI.pl - platforma transakcyjna prowadzona przez Administratora dostępna w domenie erli.pl oraz usługa świadczona drogą elektroniczną umożliwiająca Użytkownikom zawieranie umów sprzedaży Towarów.
- Sprzedający – przedsiębiorca, który oferuje do sprzedaży Towar w ramach ERLI.pl, posiadający siedzibę lub stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Unii Europejskiej.
- Oferta – propozycja zawarcia w ramach ERLI.pl umowy sprzedaży Towaru na warunkach określonych w Regulaminie dla Sprzedających.
- Towar – rzecz będąca przedmiotem Oferty, zgodnie z Regulaminem dla Sprzedających.
- Google – podmiot, należący do grupy Google LLC, świadczący drogą elektroniczną usługi Google Ads.
- Google Ads – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Google w zakresie udostępniania Powierzchni reklamowej, w celu emisji Komunikatu.
- Powierzchnia reklamowa – fragment strony internetowej udostępniony przez Google obejmujący miejsce służące do wyświetlania pojedynczego Komunikatu.
- Komunikat – zamawiany do opublikowania w ramach Kampanii Reklamowej przekaz reklamowy, graficzny lub tekstowo-graficzny, zawierający hipertekstowy odnośnik do danej oferty Sprzedającego.
- Kliknięcie – pojedyncza akcja, polegająca na wyrażeniu przez użytkownika Internetu woli otwarcia linku zawartego w Komunikacie umieszczonym na Powierzchni reklamowej.
- Budżet Kampanii - określona kwota pieniężna, jaką Sprzedający przeznacza w danym Czasie trwania Kampanii Reklamowej na emisję Komunikatu na Powierzchni reklamowej pomniejszona o ewentualny Udział Erli.
- Panel Klienta – wydzielona w ramach usługi ERLI.pl funkcjonalność zarządzania dostępem do usług, dedykowana Sprzedającym, umożliwiająca zamawianie usług Administratora, w tym Usługi ERLI Campaigns, m.in. w celu tworzenia Kampanii Reklamowej.
- Kampania Reklamowa – usługa zamawiana w ramach Usługi ERLI Campaigns, a wykonywana przez Google w ramach Google Ads, polegająca na publikowaniu Komunikatów w ramach Powierzchni reklamowej w ramach Budżetu Kampanii określonego przez Sprzedającego.
- Usługa ERLI Campaigns – usługa świadczona przez Administratora, polegająca na udostępnieniu możliwości korzystania drogą elektroniczną z narzędzi służących zamawianiu Kampanii Reklamowych w ramach ERLI.pl.
- Optymalizacja ERLI – usługa świadczona przez Administratora w ramach Usługi ERLI Campaigns, polegająca na ustawieniu, w tym w sposób automatyczny, parametrów zarządzania Budżetem Kampanii, mających na celu użycie możliwie najbardziej optymalnej konfiguracji w ramach doświadczeń Administratora w zakresie budowania współczynników efektywności Kampanii Reklamowej.
- Udział Erli – wartość pieniężna przeznaczana przez Administratora w Budżecie Kampanii prowadzonej na rzecz Sprzedającego, po spełnieniu warunków określonych w Regulaminie.
- Czas trwania Kampanii – czas prowadzenia Kampanii Reklamowej, ze wskazaniem daty rozpoczęcia Kampanii Reklamowej i jej zakończenia.
- Docelowy ROAS – parametr pomocniczy wskazujący na średnią wartość konwersji przeznaczonych przez Sprzedającego środków na Budżet Kampanii na sprzedaż Towarów w ramach Ofert objętych Kampanią Reklamową.
- Skarbonka - indywidulane subkonto tworzone w ramach Usługi ERLI Campaigns dla danego Sprzedającego, służące do przechowywania środków na Kampanie Reklamowe.
Artykuł 2. Warunki uczestnictwa
- Z Usługi ERLI Campaigns mogą skorzystać Sprzedający posiadający Konto ERLI Shop.
- Korzystanie z Usługi ERLI Campaigns następuje poprzez Panel Klienta, do którego Sprzedający uzyskuje dostęp na warunkach określonych w Regulaminie dla Sprzedających.
- W ramach Panelu Klienta, Sprzedający otrzymuje dostęp do funkcjonalności umożliwiających zamówienie utworzenia Kampanii Reklamowej.
Artykuł 3. Zamawianie i wykonywanie Usługi ERLI Campaigns
- W celu wykonania Usługi ERLI Campaigns i wyemitowania Komunikatu Sprzedający powinien w Panelu Klienta:
- dodać nową Kampanię Reklamową,
- podać nazwę Kampanii Reklamowej,
- objąć Kampanią Reklamową wszystkie swoje Oferty, a w przypadku, gdy po zakończeniu pierwszej Kampanii Reklamowej dochodzi do zamawiania kolejnych Kampanii Reklamowych wskazać wszystkie lub tylko wybrane Oferty, które mają być promowane w ramach Komunikatu,
- objąć Kampanię Reklamową Optymalizacją ERLI, a w przypadku, gdy po zakończeniu pierwszej Kampanii Reklamowej dochodzi do zamawiania kolejnych Kampanii Reklamowych wskazać czy korzysta z Optymalizacji ERLI czy rezygnuje z jej wyboru,
- wskazać Czas trwania Kampanii,
- określić i opłacić Budżet Kampanii
- określić Docelowy ROAS oraz inne parametry, które określone zostaną jako obligatoryjne.
- Nazwa Kampanii Reklamowej i treść Komunikatów nie może zawierać słów wulgarnych, powszechnie uznanych za obelżywe, nacechowanych negatywnie, naruszających dobre imię lub prawa podmiotów trzecich.
- W ramach Usługi ERLI Campaigns nie mogą być wskazywane Oferty, zawierające Towary następujących kategorii:
- leki, w tym leki bez recepty;
- alkohole;
- preparaty początkowego żywienia niemowląt;
- suplementy (podkategoria: sprawność seksualna);
- systemy broni, broń, rycerstwo;
- materiały wybuchowe i pirotechniczne;
- produkty konopne oraz artykuły powiązane z używaniem produktów konopnych z wyłączeniem kosmetyków do stosowania zewnętrznego (ze stężeniem nie przekraczającym 0,2 % THC pochodzącego z konopi siewnych);
- erotyka,
- inne produkty zabronione przez zasady świadczenia Google Ads.
- W przypadku jeżeli Sprzedający wybierze do Kampanii Reklamowej wszystkie swoje Oferty, wówczas z chwilą zatwierdzenia parametrów Kampanii Reklamowej nie ma możliwości usunięcia pojedynczych Ofert z Kampanii Reklamowej.
- W przypadku jeżeli Sprzedający zgłosi do Kampanii Reklamowej (innej niż pierwsza Kampania Reklamowa) wyłącznie wybrane Oferty wówczas z chwilą zatwierdzenia Kampanii Reklamowej, istnieje możliwość usunięcia poszczególnych Ofert z Kampanii Reklamowej, a także dodawania nowych Ofert do trwającej Kampanii Reklamowej.
- Przy wyborze Ofert do Kampanii Reklamowej, Sprzedający może zostać poinformowany o minimalnej liczbie Ofert koniecznych do zgłoszenia w celu uruchomienia Kampanii Reklamowej.
- Budżet Kampanii, lub jego część, zostaje opłacony ze środków zgromadzonych w Skarbonce przypisanej do danego Sprzedającego. Budżet Kampanii nie może być określony przez Sprzedającego w wysokości niższej niż minimalna wysokość każdorazowo wskazana w Panelu Klienta.
- Decyzja o skorzystaniu przez Sprzedającego z Optymalizacji ERLI nie może zostać cofnięta po uruchomieniu i w trakcie trwania Kampanii Reklamowej. Pozostałe parametry mogą zostać zmienione w trakcie trwania Kampanii Reklamowej. Zmiana parametrów Kampanii Reklamowej wchodzi w życie w momencie jej akceptacji przez Sprzedającego, z zastrzeżeniem, iż zmiany te mogą zostać wprowadzone później w przypadku awarii lub przerwy technicznej ERLI.pl.
- Kampania Reklamowa rozpoczyna się z dniem wskazanym przez Sprzedającego jako dzień rozpoczęcia Kampanii Reklamowej, o ile spełnione zostały wszystkie warunki emisji Komunikatu.
- Sprzedający upoważnia Administratora do dokonania czynności zmierzających do rejestracji Sprzedającego przez Google w ramach Google Ads. Pierwsza Kampania Reklamowa zostanie uruchomiona po skutecznym zarejestrowaniu Sprzedającego przez Google w ramach Google Ads.
- Po upływie 30 dni od dnia rozpoczęcia Kampanii Reklamowej, Sprzedający ma możliwość wstrzymania Kampanii Reklamowej. W tym przypadku, od momentu potwierdzenia wstrzymania Kampanii Reklamowej przez Sprzedającego, środki z Budżetu Kampanii nie ulegają dalszemu wykorzystywaniu do czasu jej wznowienia.
- W przypadku wyprzedania wszystkich Towarów w ramach Ofert zgłoszonych przez Sprzedającego do Kampanii Reklamowej, wygaśnięciu, wstrzymaniu lub usunięciu Ofert, Kampania Reklamowa zostaje wstrzymana, a środki z Budżetu Kampanii nie zostają pobierane do czasu uzupełnienia przez Sprzedającego Towarów objętych Kampanią Reklamową. Wstrzymanie i wznowienie Kampanii Reklamowej nastąpi automatycznie.
- W przypadku wyprzedania Towarów, z niektórych Ofert spośród wszystkich Ofert zgłoszonych przez Sprzedającego do Kampanii Reklamowej, Kampania Reklamowa jest realizowana w dalszym ciągu na tych samych zasadach z pominięciem Ofert, w których Towary zostały wyprzedane.
Artykuł 4. Emisja Komunikatu
- Sprzedający zapewnia, że:
- treść zamawiana do opublikowania w ramach Kampanii Reklamowej, tj. Komunikat nie będzie naruszać praw podmiotów trzecich, w szczególności nie będzie naruszać praw własności intelektualnej, dóbr osobistych, wizerunku, nie będzie zawierać treści pornograficznych lub innych treści bezprawnych,
- treść Komunikatu nie będzie zawierać określeń wprowadzających w błąd,
- treść Komunikatu nie będzie zawierać stron internetowych innych niż strony internetowe ERLI.pl
- treści składające się na Komunikat nie będą naruszać przepisów obowiązującego prawa ani dobrych obyczajów,
- posiada prawa do korzystania z oznaczeń, w tym znaków towarowych w sposób wskazany w Komunikacie.
- Komunikat może być emitowany na Powierzchni reklamowej, gdy promowana w ramach Kampanii Reklamowej Oferta:
- jest aktywna,
- jest zgodna z przepisami prawa,
- jest zgodna z Regulaminem dla Sprzedających,
- jest zgodna z Zasadami Google Ads, dostępnymi pod linkiem: https://support.google.com/adspolicy/answer/6008942?hl=pl
- Administrator zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia Usługi ERLI Campaigns lub jej przerwania poprzez zakończenie zleconej Kampanii Reklamowej, w sytuacji gdy dany Komunikat:
- jest niezgodny z Regulaminem dla Sprzedających,
- jest niezgodny z zasadami Google Ads,
- jest niezgodny z przepisami obowiązującego prawa,
- jest niezgodny z Regulaminem.
- Sprzedający zobowiązuje się, w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie, zwolnić Administratora z odpowiedzialności oraz pokryć szkody jakich Administrator może doznać na skutek posłużenia się treścią Komunikatu w ramach przekazywania go do Google w celu prowadzania Kampanii Reklamowej, a także w związku z rozpowszechnianiem całości lub dowolnego fragmentu publikacji, w tym Oferty, w celu jej wyświetlania w ramach Usługi ERLI Campaigns, a także w dowolnym miejscu za pośrednictwem sieci Internet, w tym w wyszukiwarkach internetowych.
Artykuł 5. Raporty
- Administrator udostępni Sprzedającemu w Panelu Klienta statystyki Kampanii Reklamowej.
- Sprzedający w ramach statystyk, o których stanowi ust. 1 powyżej, informowany będzie o:
- kosztach Kampanii Reklamowej, rozumianych jako wartość środków wskazanych w ramach Budżetu Kampanii wykorzystanych w Kampanii Reklamowej,
- środkach pozostałych do wykorzystania w ramach Budżetu Kampanii,
- przychodzie, rozumianym jako wartość sprzedaży Towarów powiązaną z Kliknięciami,
- czasie pozostałym do końca Kampanii Reklamowej.
Artykuł 6. Budżet Kampanii i wynagrodzenie za Usługę ERLI Campaigns
- Jednym z parametrów koniecznym do zamówienia Kampanii Reklamowej jest określenie i opłacenie Budżetu Kampanii. O wysokości Budżetu Kampanii do opłacenia przez Sprzedającego jest on informowany w trakcie zamawiania konkretnej Kampanii Reklamowej.
- Budżet Kampanii zasilany jest ze środków jakie trafiły na Skarbonkę Sprzedającego. W ramach jednej Skarbonki Sprzedający może tworzyć więcej niż jedną Kampanię Reklamową dla jednego lub kliku swoich Kont w ERLI.pl.
- Z tytułu każdorazowego przyjęcia środków wpłacanych na Skarbonkę tytułem świadczenia Usługi ERLI Campaigns, Administrator wystawi Sprzedającemu stosowną fakturę odpowiadającą równowartości kwoty wpłacanej na Skarbonkę. Faktura pokrywana jest w całości wpłatą dokonaną przez Sprzedającego najpóźniej w chwili rozpoczęcia Kampanii Reklamowej.
- Kampania Reklamowa nie rozpocznie się do momentu opłacenia Skarbonki w kwocie odpowiadającej co najmniej wysokości Budżetu Kampanii, z zastrzeżeniem art. 7 ust. 1 poniżej.
- Środki w Skarbonce będą na bieżąco umniejszane o równowartość środków wykorzystanych w ramach Kampanii Reklamowej. W celu uniknięcia wątpliwości Strony postanawiają, że wpłacone środki na Skarbonkę nie podlegają zwrotowi Sprzedającemu.
Artykuł 7. Udział ERLI
- Przystępując do Usługi ERLI Campaigns, Sprzedający ma możliwość uzyskania od Administratora dofinansowania na prowadzenie Kampanii Reklamowej w postaci Udziału Erli w wysokości 50% Budżetu Kampanii. W przypadku przyznania Udziału Erli, ze Skarbonki przypisanej do danego Sprzedającego pokrywany jest Budżet Kampanii pomniejszy o wysokość Udziału Erli.
- W celu uzyskania Udziału Erli należy:
- skorzystać z Usługi ERLI Campaigns, w celu rozpoczęcia Kampanii Reklamowej,
- wybrać Optymalizację ERLI,
- ustawić parametry Kampanii Reklamowej w ramach narzędzi dostępnych w Panelu Klienta.
- zagwarantować, że wskazane w Kampanii Reklamowej Oferty, będą zawierały ceny Towarów na poziomie nie wyższym niż ceny publikowane przez Sprzedającego w innych kanałach sprzedaży, w tym w ramach platform internetowych oraz ceny rynkowe danego Towaru.
- Rozpoczęta Kampania Reklamowa z wyborem Optymalizacji ERLI może zostać zakończona przez Sprzedającego nie wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia jej rozpoczęcia. W takim przypadku niewykorzystany przez Google Budżet Kampanii zostanie pozostawiony w Skarbonce do wykorzystania na kolejne Kampanie Reklamowe zlecane przez Sprzedającego.
- Przez pierwsze 30 dni od dnia rozpoczęcia Kampanii Reklamowej, Sprzedający który uzyskał Udział Erli ma ograniczoną możliwość edycji parametrów Kampanii Reklamowej poprzez:
- zmniejszenie Docelowego ROASu,
- zwiększenie Budżetu Kampanii,
- wydłużenie czasu Kampanii Reklamowej przy jednoczesnym zwiększeniu Budżetu Kampanii, zgodnie z sugestią Administratora.
- Sprzedający traci Udział Erli w Budżecie Kampanii w przypadku: (a) rezygnacji z Konta ERLI Shop, (b) dokonania zmiany parametrów Kampanii Reklamowej sugerowanych przez Administratora, a także (c) gdy mimo zabiegów Administratora, Kampania Reklamowa nie spełnia celu w postaci zwiększenia sprzedaży (czynnik efektywnościowy).
- Utrata Udziału Erli oznacza zmniejszenie Budżetu Kampanii o kwotę niewykorzystanego Udziału Erli. W przypadku utraty Udziału Erli, Kampania Reklamowa trwa na ustalonych parametrach, z wyjątkiem wysokości Budżetu Kampanii, który ulega pomniejszeniu o wartość niewykorzystanego Udziału Erli.
- Kwota Udziału Erli widoczna jest w Panelu Klienta przy wyborze parametrów Kampanii Reklamowej.
Artykuł 8. Rola Administratora
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających ze świadczenia Usługi ERLI Campaigns, jeżeli jest ono następstwem zdarzeń o charakterze siły wyższej, w tym w szczególności: jakiegokolwiek wybuchu wojny lub stanu grożącego wybuchem wojny, zmianą obowiązującego prawa, strajków, powodzi, pożarów, eksplozji, awarii sieci Internet lub sieci energetycznej.
- Administrator odpowiada za prawidłowe przekazanie informacji o atrybutach danej Kampanii Reklamowej do Google. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za wyniki Kampanii Reklamowej, w tym osiągnięcie określonych wskaźników efektywności, np. ROAS.
- Dane w ramach statystyk są udostępnione Sprzedającemu wyłącznie w celach informacyjnych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za skutki wykorzystania przez Sprzedającego danych ze statystyk, w tym podjętych przez Sprzedającego decyzji biznesowych.
- Administrator ponosi odpowiedzialność wyłącznie w granicach szkody rzeczywistej powstałej z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa Administratora.
- W przypadku podnoszenia przeciwko Administratorowi przez podmioty roszczeń wynikających z emisji przez Administratora Komunikatu Reklamowego w ramach Usługi ERLI Campaigns, Sprzedający jest zobowiązany do zwolnienia Administratora, w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie, z odpowiedzialności z tego tytułu, udzielenia Administratorowi wszelkich niezbędnych informacji mogących mieć znaczenie przy obronie przed rzeczonymi roszczeniami oraz do przystąpienia przez Sprzedającego do wszelkich toczących się przeciwko Administratorowi postępowań lub rozmów negocjacyjnych, w tym mediacji. Sprzedający zobowiązuje się zrekompensować Administratorowi wszelkie koszty, w tym koszty pomocy prawnej, jakie Administrator poniesie lub jakie będzie zobowiązany zapłacić podmiotowi trzeciemu w zw. z ww. roszczeniami.
- Zgodnie z postanowieniami Regulaminu dla Sprzedających, poprzez zamieszczenie Oferty Sprzedający oświadcza, że jest uprawniony do wprowadzenia informacji i danych w treści tej Oferty, a wykorzystanie ich przez Administratora w ramach Usługi ERLI Campaigns nie narusza praw osób trzecich. Sprzedający ponosi odpowiedzialność z tytułu zgodności z prawdą oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym.
Artykuł 9. Reklamacje
- Wszelkie reklamacje dotyczące Udziału Erli należy składać w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą reklamacji na adres: reklamacje@erli.pl lub w formie pisemnej na adres Organizatora podany w art.1 Regulaminu.
- W celu ułatwienia rozpatrzenia reklamacji powinna ona określać: firmę, login oraz adres e-mail Użytkownika, a także szczegółowy opis i powód reklamacji.
- Reklamacje rozpatrywane będą w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia dla prawidłowego jej rozpatrzenia, przed jej rozpatrzeniem Organizator zwróci się do składającego reklamację na adres e-mail o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie i terminie.
Artykuł 10. Postanowienia końcowe
- Administrator może zmienić Regulamin w następujących przypadkach:
- zmiany przepisów prawa, decyzje lub wytyczne organów państwowych lub orzecznictwo sądów mające bezpośredni wpływ na kształtowanie praw i obowiązków Sprzedających, Kupujących lub Administratora;
- zmiany działania bądź architektury systemów teleinformatycznych ERLI.pl, w szczególności zmiana funkcjonalności bądź zakresu świadczenia usług;
- z uwagi na względy bezpieczeństwa danych oraz w celu zapobiegania nadużyciom lub naruszeniom prawa bądź uzasadnionego interesu Sprzedających, Kupujących lub Administratora;
- zmian redakcyjnych, mających na celu lepsze zrozumienie treści.
- Zmiana staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Administratora, który nie może być krótszy niż 15 dni od momentu udostępnienia w ERLI.pl zmienionej treści Regulaminu.
- W razie uznania niektórych postanowień Regulaminu za nieważne lub niewiążące w orzeczeniu sądu lub innego uprawnionego organu, pozostałe postanowienia pozostają ważne.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie znajdą postanowienia Regulaminu dla Sprzedających, które stosuje się odpowiednio.