ERLI

Reklama

(4 987 wyników)
Sortuj wg:  
najlepsze dopasowanie
Kategorie i filtry

Skuteczna reklama za rozsądną cenę

Zakładasz własną firmę? Zastanawiasz się, jak pozyskać nowych kontrahentów, by twoja działalność była bardziej opłacalna? A może właśnie stworzyłeś nowy produkt i chcesz trafić z tą informacją do szerokiego grona swoich klientów? Na pewno pomyślałeś, że potrzebujesz dobrej reklamy. I słusznie –reklama to jedna z podstaw każdej działalności. Bez niej trudno w ogóle zaistnieć na rynku, o skutecznej promocji swoich usług czy wyrobów nie wspominając. Nawet jeśli udało ci się zyskać rzeszę wiernych odbiorców, nie inwestując ani złotówki w telewizyjne spoty czy kampanię w sieci, możesz być pewien, że twój sukces to zasługa reklamy. Z pewnością zawdzięczasz ją klientom zadowolonym z twoich usług. Tak zwany marketing szeptany może mieć silniejszy oddźwięk niż billboard przy głównej ulicy. A jednak wciąż pozostaje on formą reklamy. Ludzie muszą dowiedzieć się, co masz im do zaoferowania, aby byli skłonni z tej oferty skorzystać!

Czy reklama musi być droga?

O markach, które mają od lat utrwaloną pozycję na rynku, często mówi się, że „nie potrzebują reklamy”. To niezupełnie prawda, bo promocja i marketing służą nie tylko sprzedaży, ale też działaniom informacyjnym i wizerunkowym. Nawet wielkie koncerny samochodowe muszą „puścić w świat” komunikat o wyprodukowaniu nowego modelu auta oraz zadbać o to, by kojarzył się z walorami, jakich nie posiada żaden z wcześniejszych. W przeciwnym razie nikt nie uzna za stosowne wymienić samochodu na nowy. Oczywiście początkujący przedsiębiorcy zwykle marzą, by mieć takie „problemy”. Dla nich kluczową kwestią staje się pozyskanie środków na reklamę zewnętrzną, by w ogóle zwrócić na siebie uwagę na konkurencyjnym rynku. Kampanie, na jakie pozwolić sobie mogą potentaci, są poza zasięgiem firm, które dopiero rozkręcają działalność. Tymczasem to właśnie im skuteczna reklama jest najbardziej potrzebna. Jak zaistnieć w świadomości klientów, dysponując niewielkimi środkami na promocję?

Niezawodne pomysły na akcje promocyjne

Jeśli nie mamy funduszy na reklamę o szerokim zasięgu, musimy skoncentrować się na wąskiej grupie odbiorców, do której kierujemy swój produkt. Dwa dni na targach branżowych mogą przysporzyć nam więcej klientów niż kampania w ogólnopolskiej prasie. Do naszego stoiska podejdą osoby naprawdę zainteresowane naszą ofertą, a my będziemy musieli się wyróżnić jedynie na tle 100-200 wystawców, a nie pośród tysięcy reklamodawców. Z pomocą przyjdą nam relatywnie tanie systemy wystawiennicze, dwa roll-upy, wydrukowane na ulotki, parę kilogramów cukierków z logo firmy i kompetentny pracownik obsługujący stoisko. Świetnym pomysłem na bezpośrednią reklamę jest także przeprowadzenie akcji promocyjnej, np. w lokalu, do którego uczęszczają osoby potencjalnie zainteresowane naszym produktem. Zgoda właściciela na takie działanie może kosztować mniej nawet niż organizacja stoiska wystawienniczego. Co ważniejsze, w danym czasie o uwagę klientów nie będzie się ubiegać nasza konkurencja.

Ciekawe gadżety reklamowe

Za podstawę promocji firmy uchodzą takie akcydensy, jak wizytówki, ulotki czy cenniki. Niewątpliwie warto się w nie wyposażyć, choćby drukując je własnym sumptem. Jednak znacznie ciekawszym pomysłem na wizytówkę, będącą zarazem skierowaną wprost do potencjalnych klientów reklamą, są firmowe gadżety – opatrzone logotypem i danymi kontaktowymi drobiazgi, które warto podarować kontrahentom przy okazji biznesowego spotkania albo przesłać w prezencie gwiazdkowym. Kalendarze, długopisy, breloki do kluczy, a nawet pendrive’y to przedmioty, które w hurtowych ilościach można kupić za naprawdę korzystną cenę. Sprzedawca często oferuje wykonanie na nich dowolnego nadruku. Estetyczne, przyzwoitej jakości i użyteczne gadżety mogą stać się przedmiotem codziennego użytku. Wpłynie to na pozytywne skojarzenia z naszą marką. Działanie podprogowej reklamy, jaką stanie się nazwa firmy na kubku porannej kawy, będzie na tyle silne, że potencjalny klient przypomni sobie o naszej ofercie w pierwszej kolejności, gdy będzie potrzebował określonych produktów czy usług.

Reklama we współpracy barterowej

Jeśli mamy w ofercie pożądaną usługę lub świetny produkt, to – nawet nie dysponując funduszami na promocję – posiadamy ogromny kapitał, który może na siebie zapracować. Jesteśmy bowiem w stanie zapewnić sobie wymarzoną reklamę, jedynie robiąc jak najlepiej to, czym i tak się zajmujemy. W tym celu, zamiast inwestować w pozyskanie rzeszy klientów, zdobądźmy jednego – naprawdę dobrego. Przekonajmy go, że nasza oferta jest dokładnie tym, czego potrzebuje, pozwalając mu na jej nieodpłatne przetestowanie. Jeśli będzie zadowolony, z pewnością chętnie skorzysta z możliwości długofalowej współpracy barterowej – takiej, w ramach której za nasz produkt nie musi płacić ani złotówki, ale w zamian zobowiąże się do prezentowania naszej marki w swoich kanałach promocji. Tą drogą nie tylko zyskamy dostęp do reklamy o bardzo szerokim zasięgu, ale też osobistą rekomendację ważnego gracza na naszym docelowym rynku zbytu.