ERLI

Suplementy diety

(ponad 10 000 wyników)
Sortuj wg:  
najlepsze dopasowanie
Kategorie i filtry

Suplementy diety – kiedy warto po nie sięgnąć?

Około 72% Polaków przyjmuje suplementy diety, z czego 51% robi to codziennie. Najchętniej sięgamy po nie w okresach przejściowych, czyli wiosną i jesienią, kiedy odczuwamy wzmożoną senność i jesteśmy najbardziej podatni na infekcje. Suplement to nie lek, a celem uzupełniania wybranych składników nie jest leczenie, lecz zapobieganie chorobom i groźnym skutkom niedoborów. Na platformie zakupowej ERLI.pl znajdziesz ponad 10 000 suplementów bez recepty, które możesz dopasować do swoich aktualnych potrzeb. Długotrwałe zażywanie tego typu preparatów należy skonsultować z lekarzem lub farmaceutą.

Czym są suplementy diety?

Suplementy to środki spożywcze, które stanowią uzupełnienie diety, stymulują procesy zachodzące w organizmie i wspierają funkcjonowanie układów narządów (np. krwionośnego, moczowego, pokarmowego etc.). Najczęstszą przyczyną sięgania po suplementy diety jest niedobór witamin i minerałów. Złe samopoczucie, problemy z koncentracją, nawracające infekcje czy słaba kondycja włosów to sygnały, które wysyła organizm, powiadamiając nas o niedoborach.

Jakie składniki znajdują się w suplementach oferowanych przez sklepy? Suplementy dostępne na ERLI.pl zawierają:

  • witaminy i minerały,
  • kwasy tłuszczowe,
  • błonnik pokarmowy,
  • ekstrakty roślinne,
  • aminokwasy,
  • probiotyki i prebiotyki.

Należy pamiętać, że suplement nie może zastąpić zróżnicowanej diety, a jedynie wspomóc funkcjonowanie organizmu. Podstawowym celem suplementacji jest uzupełnienie prawidłowej diety w niezbędne składniki odżywcze. Sklepy z suplementami umożliwiają zakup suplementów w postaci drażetek, kapsułek, tabletek, proszków i płynów, dzięki czemu każdy może wybrać produkt w takiej formie, jaką preferuje.

Najpopularniejsze suplementy diety

Witamina D to suplement witaminowy rekomendowany wszystkim mieszkańcom Europy Środkowej. Jej niedobór wpływa bowiem na funkcjonowanie całego organizmu i objawia się m.in. zmęczeniem, bólem mięśni i kości, bezsennością, niską odpornością czy nadwagą. Przyjmowanie pozostałych suplementów zależy od indywidualnych preferencji i zapotrzebowania.

Do najpopularniejszych produktów zaliczamy suplementy wspomagające:

  • odchudzanie – preparaty wspierające redukcję masy ciała zawierają substancje, które hamują apetyt i przyspieszają metabolizm, np. kofeinę, zieloną herbatę, zieloną kawę, CLA, L-karnitynę, gorzką pomarańczę, chrom;
  • odporność – suplementy z jeżówką, witaminą C, rutyną, aloesem, tranem czy beta-karotenem stymulują pracę układu immunologicznego, dlatego są szczególnie polecane jesienią i zimą;
  • układ pokarmowy – preparaty zawierające błonnik, zioła, probiotyki i prebiotyki działają rozkurczająco, wspomagają trawienie, wspierają pracę wątroby oraz niwelują objawy refluksu żołądkowego;
  • układ nerwowy – suplementy z magnezem, lecytyną, gotu kola czy kompleksem witamin B wspierają pracę układu nerwowego, ułatwiają koncentrację i niwelują zmęczenie;
  • stawy, kości i mięśnie – preparaty z kwasami Omega-3, kolagenem, wapniem, witaminą D3 czy glukozaminą stymulują funkcjonowanie układu mięśniowo-szkieletowego, chroniąc przed chorobami zwyrodnieniowymi;
  • oczyszczanie organizmu – suplementy z chlorellą, kurkumą, spiruliną czy młodym jęczmieniem zmniejszają wpływ szkodliwych substancji na funkcjonowanie organizmu oraz wspierają detoksykację;
  • układ krążenia – witamina C, morwa biała, witamina B12 czy kwasy tłuszczowe Omega-3 to tylko kilka suplementów, które wzmacniają naczynia krwionośne, obniżają zły cholesterol i chronią przed chorobami serca;
  • skórę, włosy i paznokcie – przyjmowanie preparatów z cynkiem, biotyną, siarką czy krzemionką pozwala przywrócić cerze promienność oraz zadbać o lśniące włosy i mocne paznokcie;
  • sprawność seksualną – preparaty z żeń-szeniem, L-argininą czy ekstraktem z maca podnoszą libido, zapobiegają zaburzeniom erekcji i polepszają jakość życia seksualnego;
  • układ moczowy – suplementy z żurawiną, koenzymem Q10 czy olejem z pestek dyni wspierają pracę układu moczowo-płciowego, zapobiegając rozwojowi procesów zapalnych u kobiet i mężczyzn;
  • wzrok – preparaty zawierające zeaksantynę, luteinę czy ekstrakty z borówki chronią oczy przed podrażnieniami, uszkodzeniami i problemami z widzeniem.

Kiedy warto sięgnąć po suplementy diety?

Suplementacja może być sezonowa lub całoroczna. Ta pierwsza wiąże się najczęściej z potrzebą zniwelowania objawów niedoborów, takich jak zmęczenie, senność, problemy skórne, skurcze czy osłabione włosy. Po usunięciu problemu można zwykle zrezygnować z suplementacji. Zupełnie inaczej jest w przypadku całorocznego uzupełniania niedoborów, który należy skonsultować z lekarzem lub farmaceutą. Od września do kwietnia zaleca się suplementować witaminę D, choć niektórzy lekarze opowiadają się za przyjmowaniem preparatów z jej zawartością bez przerwy.

Nad całorocznym zażywaniem suplementów powinny szczególnie zastanowić się osoby narażone na niedobory pewnych składników, na przykład weganie i wegetarianie, u których często występują niedobory witaminy B12, żelaza czy kwasów Omega-3. Sięgając po suplementy, należy też pamiętać o tym, by stanowiły one uzupełnienie zdrowej, zbilansowanej diety.