ERLI

Akcesoria do domowej siłowni

(ponad 10 000 wyników)
Sortuj wg:  
najlepsze dopasowanie
Kategorie i filtry
Nie każdy trening siłowy czy trening fitness wymaga ciężkiej artylerii, a przestawianie mebli może służyć jako rozgrzewka.więcej

Zadbaj o zdrowie i sylwetkę dzięki domowej siłowni wyposażonej z ERLI.pl

Urządzenie własnej siłowni domowej jest świetnym sposobem na zadbanie o kondycję i zdrowie. To praktyczne rozwiązanie nie tylko dla zawodowych sportowców, ale i hobbystów, lubiących ruch i trochę wysiłku. Z ERLI.pl wyposażysz swoją siłownię w niezbędne sprzęty do treningu siłowego i treningu fitness. Dodatkowo zadbasz o swój komfort dzięki dostosowanej odzieży sportowej, ściągaczom i stablizatorom oraz akcesoriom treningowym. W naszej ofercie znajdziesz także suplementy i odżywki wspomagające efektywny trening.

Można się zastanawiać, po co komu własna siłownia, skoro oferta siłowni publicznych ciągle się powiększa? Budowanie wytrzymałości i siły w zaciszu własnego domu niesie za sobą szereg korzyści, które omawiamy poniżej. Dodatkowo odpowiadamy na pytanie, jak zorganizować przestrzeń na domową siłownię?

Zalety domowej siłowni

Inwestując w siłownię domową, otrzymujemy szereg korzyści, takich jak:

  • oszczędność czasu – posiadając siłownię we własnych czterech kątach, nie musimy poświęcać dodatkowego czasu na dojazdy, ani stanie w korkach;
  • brak kolejki do sprzętów – zdarza się, że w godzinach naszych rutynowych treningów siłownie są zatłoczone i tworzą się kolejki do sprzętu, z którego w obecnej chwili chcemy skorzystać. Posiadając własną siłownię odpada nam problem czekania lub wymyślania na szybko innej kolejności ćwiczeń;
  • dostępność i motywacja – dzięki domowej siłowni, trening nie musi wiązać się od razu z wielką wyprawą i dużym wyzwaniem. To dobre rozwiązanie dla osób, które mają opory przed korzystaniem z publicznych siłowni, albo z motywacją. Nawet 20-minutowy trening jest lepszy niż jego brak, a łatwiej odejść od biurka na 30 minut niż poświęcić czas i siły na eskapadę pozadomową;
  • skupienie – jeśli dobrze zorganizujemy sobie przestrzeń do ćwiczeń, o czym w następnym akapicie, łatwiej się skupimy, niż w gwarnym pomieszczeniu. W zaciszu domowym unikniemy spoglądania na innych, rozpraszania się przez mnóstwo bodźców, a także nie wdamy się w bezproduktywne rozmowy;
  • koszty – co prawda zorganizowanie siłowni we własnym domu lub mieszkaniu wiąże się z większymi kosztami na start niż kupno karnetu, ale w perspektywie czasu inwestycja się zwróci. Odchodzą nam też koszty dojazdu. W celu zmniejszenia szoku naszego portfela, proponujemy rozłożyć wyposażanie domowej siłowni w czasie, robić to stopniowo;
  • ciasne, ale własne – podobnie jak z mieszkaniem, często lepiej czujemy się w małym, ale swoim. Podobne podejście możemy mieć do sprzętów – nie będzie ich tak wiele i nie będą tak urozmaicone, jak w profesjonalnej publicznej siłowni, ale będą nasze, używane przez nas i może innych członków rodziny, ale nie przez osoby obce.

Wady i wyzwania domowej siłowni

Oczywiście, jak wszystko na świecie, także domowa siłownia oprócz wielu zalet ma swoje wady. Należą do nich:

  • trening bez trenera – w siłowniach publicznych mamy do dyspozycji trenera, którego można poprosić o pomoc i wskazówki. Łatwo też znajdziemy kogoś, kto pomoże nam w asekuracji. W warunkach domowych musimy się mocno zastanowić nad ćwiczeniami i z rozwagą podejść do swoich możliwości. Oczywiście, możemy zatrudnić trenera personalnego, z którym będziemy się umawiać na treningi, albo zaprosić domowników lub znajomych, którzy nam pomogą i jeśli mają odpowiednią wiedzę to także doradzą;
  • sprzęty – jeżeli jesteśmy na początku naszej ścieżki sportowej, możemy nie wiedzieć, w jakie sprzęty wyposażyć własną siłownię, co jest potrzebne do uzyskania oczekiwanych efektów. Istnieje też ryzyko, że licząc budżet, skierujemy się w stronę tanich i niebezpiecznych przyrządów. Z tego względu polecamy, aby początkujący skorzystali z porad osób bardziej obeznanych w temacie, a ci zaawansowani dobrze przemyśleli, co jest im potrzebne do zadowalającego treningu – dzięki temu zadbamy o portfel i przede wszystkim o swoje zdrowie;
  • motywacja – paradoksalnie, lepszy dostęp do sprzętów może się wiązać z większym rozleniwieniem. Jeżeli do treningu motywuje nas wyjście z domu i zmiana otoczenia, szczególnie mocno powinniśmy zadbać o oddzielenie strefy domowej siłowni od wszelkich rozpraszaczy. Osobom, które wolą zaplanowane długie treningi, niż dorywcze 15 minut podczas aktywności domowych, polecamy utrzymanie swojego grafiku i codziennej rutyny, ale siłownię publiczną zamieniając na domową.

Siłownia w domu / w mieszkaniu – jak zrobić?

Jeżeli podjęliśmy już decyzję o tym, że chcemy mieć własną siłownię, a korzyści, które da nam to rozwiązanie, przeważają nad trudnościami z nim związanymi, czas się zastanowić, jak urządzić siłownię w domu.

Osobna przestrzeń do ćwiczeń

Przede wszystkim warto zadbać o to, aby przestrzeń do ćwiczeń była oddzielona od innych aktywności domowych. Dzięki temu łatwiej skupimy się na treningu i uwarunkujemy nasz organizm na innego rodzaju zadania, niż w pozostałych częściach domu. Można to nazwać pewnego rodzaju higieną, podobnie jak z higieną snu. Jeżeli nie masz mieszkaniowych możliwości do tego, aby siłownia znajdowała się w osobnym pomieszczeniu, zastanów się jak przearanżować obecną przestrzeń. Uda Ci się oddzielić część salonu jakimś meblem lub parawanem? Może wystarczy odgracić garaż i pojawi się trochę dodatkowego miejsca? Jeśli i takie rozwiązania nie wchodzą w grę, pomyśl, jak szybko poprzestawiać meble, aby uzyskać trochę miejsca na trening niewymagający ciężkiego sprzętu.

Funkcjonalność przestrzeni treningowej

To, że mamy jakąś przestrzeń do ćwiczeń to jedno. Drugie to jej właściwości. Miejsce, w którym trenujemy powinno być dobrze oświetlone i przede wszystkim z dostępem do świeżej dawki tlenu. Dobrze, jeżeli możemy otworzyć w pomieszczeniu okno, albo bramę garażową. Podczas ćwiczeń zwiększa się zapotrzebowanie organizmu na tlen, dlatego powinniśmy mieć możliwość wspomagania się „dodatkowym” powietrzem.

Kolejną kwestią jest bezpieczne podłoże. Musi być stabilne, warto też zainwestować w antypoślizgową matę do ćwiczeń. Jeżeli nasze treningi urozmaicone są o różnego rodzaju przysiady z wyskokiem, może się przydać także mata wyciszająca. Podłoże musi być także odporne na uderzenia, co jest na wagę złota przy treningach z użyciem hantli czy kettli.

W domowej siłowni przyda nam się również duże lustro, w którym będziemy mogli kontrolować technikę ćwiczeń i regularnie obserwować efekty naszych treningów.